نمایشنامه باغ وحش شیشه ای

نمایشنامه باغ وحش شیشه ای

 نمایشنامه باغ وحش شیشه ای

با سلام خدمت همراهان همیشگی وبسایت موسسه زبان فرساد ، امروز همراه ما باشید با نمایشنامه باغ وحش شیشه ای که به زبان انگلیسی نوشته شده است.

نمایشنامه باغ وحش شیشه ای

تنسی ویلیامز(1983-1911)، نمایشنامه‌نویس و شاعر مشهوری است که در اکثر آثار خود به زندگی مردم آمریکا اشاره کرده است. او پس از سالها گمنامی با انتشار نمایشنامه‌ی باغ وحش شیشه‌ای که بیش از پیش بازتاب دهنده‌ی خانواده‌ی خود او بود به شهرت رسید. این نمایشنامه در بستری وسیع‌تر نمایش‌دهنده‌ی زندگی خانواده‌های آمریکایی در سال 1930 که اوج بحران اقتصادی آمریکا بوده است می باشد. مربوط به سالهایی که تزلزل نهاد خانواده، فقر، ترس و اضطراب و پناه به رویاهایی که رخت بر بسته‌اند در میان مردم مشهود بوده است. فیلم اینجا بدون من فیلمی است به کارگردانی بهرام توکلی که در سال ۱۳۸۹ تولید و در تابستان ۱۳۹۰ اکران شد. فیلم‌نامه این فیلم اقتباسی از نمایشنامه باغ وحش شیشه‌ای اثر تنسی ویلیامز است.

نمایشنامه

باغ وحش شیشه‌ای تصویرگر زندگی یک خانواده‌ی کوچکِ 3نفره است که به روایت پسرِ خانواده، یعنی تام، که در اصل نمادی از خودِ تنسی ویلیامز است، به زبان انگلیسی بیان شده است. نمایش‌نامه بویِ خاطراتی را می‌دهد که تام برای ما نقل می‌کند. خاطراتی که به نظر می‌رسد قدری چاشنی تخیلاتِ شاعرانه‌ی تام را هم گرفته باشد. پدر خانواده سال‌هاست که به بهانه‌ی ماجراجویی خانه را ترک کرده است. قاب عکس پدر همراه با لبخندی که بوی یک ابدیت به خود گرفته است همواره روی دیوار آویخته است.

آمندا از آنجایی که از تنهاییِ لورا و اینکه مردی در زندگی او نیست واهمه دارد از تام درخواست می‌کند که اگر یکی از دوستانش در محل کار مورد خوبی است او را یک شب به صرف شام در خانه‌شان دعوت کند تا لورا را ببیند. تام هم جیم، یکی از مردان به ظاهر موفق و ایده‌آل که دوست دوران دبیرستانش بود را معرفی می‌کند. تام به جیم نمی‌گوید که هدف اصلی از مهمانی گرفتن چه بوده است. با آمدن جیم همه چیز دگرگون می‌شود و این فکر به مغز اون هجوم آورد که مرد جوونی رو برای لورا دست‌وپا کند.قیافه‌ی خیالی این جوون، مثل شبح یه هیولای مبهم تو آپارتمان سایه انداخت. به‌ندرت شبی میگذشت که از این موجود، از این روح، از این امید خونواده‌ی ما صحبتی به میون نیاد. اگر هم صحبتی از اون نمیشد،

فکرش توی چهره‌ی پریشان مادرم و چشم‌های هراسان و رفتار معصومانه‌ی خواهرم پیدا بود، انگار حکمی بود که دادگاه تقدیر برای محکومیت خونواده‌ی وینگ‌فیلد صادر کرده بود.

نمایشنامه باغ وحش شیشه ای

خلاصه مقاله:

در این مقاله در مورد نمایشنامه باغ وحش شیشه ای صحبت کردیم که یک نمایشنامه خوب است و همچنین متن انگلیسی این نمایشنامه را برای شما در انتهای این مقاله قرار دادیم. همچنین می توانید با خواندن این نمایشنامه دایره لغات زبان انگلیسی خود را افزایش دهید.

مقالات مرتبط:
  1. تقویت زبان ( مهارت های چهارگانه ) با اپلیکیشن Elevate
  2. یادگیری حروف صدا دار و بی صدا چه کمکی به یادگیری زبان انگلیسی می کند ؟
  3. راه های افزایش نمره ریدینگ در آزمون آیلتس
  4. چگونه از ساختار منفی در جملات استفاده کنیم ؟

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *