مراحل فکر کردن به زبان انگلیسی

مراحل فکر کردن به زبان انگلیسی

مراحل فکر کردن به زبان انگلیسی

با سلام خدمت تمامی همراهان موسسه زبان انگلیسی فرساد. امروز قصد داریم مراحل فکر کردن به زبان انگلیسی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مرحله اول: آهنگ ‌های مورد علاقه خود را تکرار کنیدمراحل فکر کردن به زبان انگلیسی

در حالت کلی متن آهنگ‌‌های مورد استفاده در آهنگ‌ها، ساده و ساختارهای پیچیده و سخت ندارد. حقیقت این است که آهنگ‌‌ها به دلیل داشتن ریتم و ملودی، به راحتی قابل حفظ کردن هستند و شما از این طریق می‌توانید شعرها را از حفظ بخوانید. با این روش شما می توانید از کلمات و اصطلاحات موجود در اهنگ، در جای مناسب استفاده کنید.

مرحله دوم: زبان گوشیتان را انگلیسی تغییر دهید

این روزها استفاده از تلفن همراه و شبکه‌ های اجتماعی به یکی فراگیرترین فعالیت‌ها در طی روز تبدیل شده است. اگر می‌خواهید در یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت کنید، ابتذا باید زبان تلفن همراه و اپلیکیشن ‌های خود را انگلیسی کنید. این کار کمک زیادی به شما خواهد کرد. مثلاً وقتی می‌خواهید سراغ تنظیمات خود بروید، ناخودآگاه settings را انتخاب می‌کنید. در این حالت، settings برای شما معادل تنظیمات است  در حقیقت، این روش به شما کمک می‌کند تا به جای معادل فارسی کلمات، مفهوم برای شما جا بیفتد.

 مرحله سوم: ارتباط تصویری برقرار کنید

رایج‌ترین روش برای یادگیری واژگان انگلیسی این است لغت انگلیسی و فارسی کنار هم قرار گیرند و با تکرار به خاطر سپرده شوند. در حقیقت، می‌توان گفت علت اصلی فکر کردن به زبان فارسی نیز همین امر است. باید در نظر داشنه باشید که به جای این کار، پیشنهاد می‌کنیم تا لغات را با معانی فارسی آن یاد نگیرید، بلکه هر لغت را با تصویر مربوطه آن به خاطر بسپارید. به این ترتیب، در ازای هر لغت انگلیسی به جای کلمه‌ای فارسی، تصویر آن در ذهن شما جای میگیرد.

مرحله چهارم: از فرهنگ لغت انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید

مراحل فکر کردن به زبان انگلیسیگاهی پیش می‌آید که با تمام تلاشتان برای جلوگیری از فارسی فکر کردن، کلمه موردنظر را به خاطر نمی‌آورید و یا نمی‌دانید که چه بوده است. در این زمان، شاید دوباره وسوسه شوید تا به دنبال معنی فارسی کلمه مورد نظر خود بگردید. در این صورت، پیشنهاد میکنیم که از دیکشنری‌ های انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید. این دیکشنری ‌ها با ارائه مثال‌هایی ساده و متنوع، به شما در فهم معنا و مفهوم کلمه مورد نظرتان کمک می‌کنند، ضمن اینکه از معادل ‌سازی به زبان فارسی نیز جلوگیری می‌شود.

مرحله پنجم:  از استیکرها استفاده کنید

یکی از راهکارها برای تقویت حافظه تصویری کلمات، استفاده از استیکرهای رنگی بر روی اشیا است. شما می‌توانید برای به‌خاطر سپردن لغات، با نصب استیکرهایی رنگی بر روی آنها، کلمه موردنظر را برای خودتان یادآوری کنید. مثلاً با نصب استیکر faucet بر روی شیر آب آشپزخانه خود، هرگاه به این کلمه برخورد کنید، به یاد شیر آب خواهید افتاد. حتی می‌توانید در ادامه، صفت و یا جملاتی نیز به این کلمات اضافه کنید و آن ها را بهتر به خاطر بسپارید.

خلاصه مقاله:

در این مقاله مراحل فکر کردن به زبان انگلیسی را به شما آموزش دادیم.

مقالات مرتبط:
  1. اهمیت یادگیری تلفظ در زبان انگلیسی
  2. 11 نکته تقویت مهرت نوشتاری انگلیسی
  3. چگونه لهجه خود را کاهش دهیم
  4. 7 سبک تدریس زبان انگلیسی

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن روی یکی از ستاره ها کلیک کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *